Udvikling af grafisk identitet for ComKean

Charly Baasch har en baggrund som tidligere politibetjent og er nu en professionel YouTuber under navnet COMKEAN. Med en af de største danske YouTube-kanaler, der har over 250 millioner visninger og 195.000 abonnenter, har Charly skabt et væsentligt digitalt aftryk. Charly Baasch ønskede en grafisk identitet for brandet COMKEAN som kunne være med til at fortælle historien om hvordan han skaber underholdning og dialog omkring særlige samfunds— og målgruppe relevante emner, som “hvordan vi taler til – og om hinanden på onlineplatforme.”

At bruge sin stemme til at gøre en forskel

Logoets form, er inspireret af popkulturens heltetema med reference til gamer-helten ComKean som elsker at vinde, og ønsker at bruge sin stemme til at gøre en forskel.

Logoets navnetræk er sat i en tung skråstillet skrift, med et kontrastfuldt og dynamisk udtryk. Logoets ydre form og proportion er fast, men kan optræde dynamisk i forskellige farver, mønstre, samt forskellige baggrunde, alt efter den kontekst logoet indgår i.

Sort mussemåtte med ComKean logo

Den grafiske identitet foldes ud

Charly Baasch anvender sin grafiske identitet på mange kreative måder, og folder den ud når han udvikler merchandise og produkter, som eksempelvis denne gamerlampe.

Foto: comkean.dk

Produktfoto af natlampe med ComKean logo og blåt lys
Foto: Ditte Holm

Send en forespørgsel